Sinds 2000 is dit park een rijksmonument. Het is in de jaren dertig van de vorige eeuw
aangelegd omdat er toen weinig openbaar groen in Voorschoten was en weinig
wandelgelegenheid. Voorschoten had toen 7.000 inwoners en streefde naar uitbreiding. Door de
aanleg van dit park wilde men het wonen in Voorschoten aantrekkelijk maken.
Het park is door werklozen aangelegd, zij konden hiermee hun geringe steungeld
vermeerderen. Zij moesten hiervoor wel 50 uur per week zwaar werk verrichten!
In 1937 werd het feestelijk geopend. Het is aangelegd in Engelse landschapsstijl en er staan veel bijzondere bomen.
Rinze Hofman, werkzaam bij de groenvoorziening van de gemeente Voorschoten
zal ons rondleiden.
Tijd: dinsdag 16 juni 2026 om 13.30
Plaats: ingang van het park aan de Koningin Julianalaan (bij het monument 4-mei – Viveenpad)
Kosten: aan deze excursie zijn geen kosten verbonden
Aanmelden: u kunt zich opgeven tót 9 juni 2026 door deze mail te beantwoorden.
Na deze datum krijgt u bericht dat u deel kunt nemen óf dat u op de wachtlijst bent
geplaatst.
Contactpersoon: Hetty de Vrijer

Steunt u onze doelstelling? Geef u dan op als lid van onze vereniging. Hoe meer leden we hebben, des te krachtiger we onze stem kunnen laten horen en onze invloed kunnen uitoefenen bij de gemeente, de politiek en andere belanghebbenden.

De minimale bijdrage bedraagt slechts € 12,50 per kalenderjaar.

Let op
Het is mogelijk dat emails van Vrienden van Voorschoten in eerste instantie in uw spamfolder terecht komen. Houd daarom uw spamfolder goed in de gaten.

Word lid van Vrienden van Voorschoten

Geef een lidmaatschap van Vrienden van Voorschoten cadeau

Door een lidmaatschap cadeau te doen maakt u iemand blij én helpt u de Vrienden van Voorschoten. Hoe werkt het? Naast uw eigen naam en adresgegevens geeft u de gegevens van de ontvanger op.

Na uw bevestiging krijgt u een e-mail met het verzoek €12,50 te betalen. Nadat uw betaling is ontvangen, registreren we de ontvanger als lid van de Vrienden van Voorschoten.

Denk eraan dat het lidmaatschap niet vanzelf stopt. Vóór het einde van de looptijd moet het nieuwe lid zelf zijn/haar lidmaatschap beëindigen als hij/zij niet wil verlengen. Maar liever blijft het nieuwe lid natuurlijk bij de mooie vereniging die Vrienden van Voorschoten is.

Vragen kunt u stellen aan onze ledenadministratie.