Sinds 2000 is dit park een rijksmonument. Het is in de jaren dertig van de vorige eeuw
aangelegd omdat er toen weinig openbaar groen in Voorschoten was en weinig
wandelgelegenheid. Voorschoten had toen 7.000 inwoners en streefde naar uitbreiding. Door de
aanleg van dit park wilde men het wonen in Voorschoten aantrekkelijk maken.
Het park is door werklozen aangelegd, zij konden hiermee hun geringe steungeld
vermeerderen. Zij moesten hiervoor wel 50 uur per week zwaar werk verrichten!
In 1937 werd het feestelijk geopend. Het is aangelegd in Engelse landschapsstijl en er staan veel bijzondere bomen.
Rinze Hofman, werkzaam bij de groenvoorziening van de gemeente Voorschoten
zal ons rondleiden.
Tijd: dinsdag 16 juni 2026 om 13.30
Plaats: ingang van het park aan de Koningin Julianalaan (bij het monument 4-mei – Viveenpad)
Kosten: aan deze excursie zijn geen kosten verbonden
Aanmelden: u kunt zich opgeven tót 9 juni 2026 door deze mail te beantwoorden.
Na deze datum krijgt u bericht dat u deel kunt nemen óf dat u op de wachtlijst bent
geplaatst.
Contactpersoon: Hetty de Vrijer